تدوین استراتژی
جمعه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۴:۵۹ ب.ظ
تدوین استراتژی نیازمند شناخت است :
1 - شناخت محیط
2 - شناخت کسب و کار
3 - شناخت سازمان
شناخت باید بر مبنای واقعیت های عینی باشد نه تصورات ذهنی . بنابراین علل عمده شکست استراتژی بنا کردن آن برمبنای تصورات ذهنی می باشد .
اجرای استراتژی مستلزم تجدید نظر و تحول سازمانی متناسب با استراتژی تدوین شده می باشد .
هر استراتژی برای محیط خاصی طراحی شده است و تغییرات محیطی استراتژی میبایست توسط استراتژیست ها مستمرا" مورد ارزیابی قرار گیرد و در صورت نیاز اصلاح شود .